Как да подобрим качеството на живота си чрез стратегията на преразглеждане
Всеки от нас има моменти, в които осъзнава необходимостта да преосмисли нещо в живота си, така че да го направи по-приятен и продуктивен. Преразглеждането е стратегия, която ви позволява да изолирате задачи, поведения и хора, които изтощават енергията ви и ви спират от постигането на целите. Тя е особено важна за предприемачите, които в началото на развитието на бизнеса, се занимават с много дейности.
Ето кои са трите основните области, върху които да се фокусирате.
Самооценка
Съставете списък със задачите, които редовно изпълнявате, но не харесвате по дадена причина. Обмислете тяхната необходимост и стойност. Ако не сте сигурни откъде да започнете, може да записвате ежедневните си дейности, за да си помогнете в определянето на изтощителните и времеотнемащите задачи.
Бизнес оценка
Избройте всички бизнес и оперативни задачи и вижте дали те могат да бъдат премахнати или делегирани. За да си помогнете, може да използвате онлайн календар или приложения за управление на задачи, за да поставяте в тях срещи и отговорности, които в последствие да обмислите.
Преглед на взаимоотношенията
Определете професионалните и личните връзки, които не ви носят удовлетворение. Това включва колеги от работа, семейство, клиенти, партньори и познати. Съвет: Спомнете си, кога сте се чувствали изтощени след разговор или среща с някого и помислете дали това не се дължи на човека, с който се разговаряли или на други обстоятелства.
Сега нека преминем към отстраняването на онези неща, които не работят за вас чрез три основни стъпки.
Отказване
Това е абсолютното премахване на задачата или взаимоотношението, което ви изтощава. Например, ако работите с клиенти, които създава повече неприятности, отколкото да ви носи печалба, може да е дошло време да се разделите.
Преговаряне
Обмислете правенето на компромис със задачи, които не харесвате, но други хора могат да се справя по-добре с тях или могат да са стъпка в постигането на дадена тяхна цел. Идеята е да замените нежелана задача с по-приятна такава и да освободите време и енергия за себе си.
Купуване или делегиране
Ако закупуването на услуга или инструмент може да ви спести време, инвестирайте в нея. Делегирането, въпреки че понякога изисква назначаването на нов човек в екипа, може да бъде безценно, освобождавайки умствен капацитет и остатъчно време, което да вложите в по-продуктивни задачи и проекти.
Понякога се чувстваме задължени към задачи, хора или начини на правене на нещата поради навик и считаме, че те не могат да бъдат променени. Преразглеждането и освобождаването от ненужни дейности и взаимоотношения не е лесно, но е добро умение, което може да ви доведе до следващото ниво в живота ви и онова, което наистина има значение за вас.
Източник: Startup-psychology