Основни стъпки на развитие
Както всеки проект, стартъп преодолява няколко ключови етапа в своето развитие
- Зараждане на идеята
Това е етапът, в който човек решава с какво иска да се занимава и какъв иновативен продукт, технология, обслужване ще създаде.
- Съставяне на екип
След създаването на конкретна идея за стартъп е необходимо да се помисли, дали човек притежава всички умения за реализирането й. Затова е хубаво да се обърне внимание върху отделните части на проекта и да се щрихират необходимите знания в съответните области (маркетинг и реклама, програмиране, дизаийн, търговия и др.). Ако точните хора за конкретния бизнес се намерят, мотивират и задържат, шансът за успех нараства многократно. За постигане на тези три цели, основна роля играе интереса на всички лица към основната идея на самия стартъп.
- Къде ще работим?
Основната идея е да се определи спрямо членовете на екипа, къде ще е най-удобното място за работа – home office или откриване на co-working пространство, където може да се изгради задружен екип.
- Валидиране на идеята
Това е процес на тестване на самата идея преди пускането й в реалния свят. Валидирането може да включва всичко - от интервюта за събиране на информация до електронни проучвания. Целта е изложение на идеята пред целева аудитория преди нейното изграждане или достигане до пазара.
- Създаване на креативен уеб сайт
Различният уеб сайт е олицетворение на самата иновативна и уникална идея. Сайтът е първото нещо, което виждат клиентите. Чрез него те се запознават именно със същността на продукта. В тази връзка, визията му и информацията в него е от голямо значение.
- Намиране на финансиране
Тук целта е да се определи, дали проекта ще се финансира със собствени финанси или е необходима чужда помощ. Също така от съществено значение е изготвянето на бизнес план, който да помогне за бъдещото развитие на продукта.
- Пускане на продукта на пазара